– U heeft een laboratorium formulier meegekregen, die kunt u bij diverse laboratoria gebruiken.
– Het zou ook kunnen dat uw huisarts voor u kan regelen dat u via uw eigen huisartsenpraktijk bloed kunt laten prikken, dit is per huisarts verschillend en zeker de moeite waard ivm de vergoeding van uw zorgverzekering. U dient dit zelf met uw huisarts te bespreken. Indien dat niet mogelijk is zal het laboratorium u vragen de kosten zelf te betalen.
Wij hebben een nauwe samenwerking met een aantal laboratoria waardoor de uitslagen snel en goed bij ons binnenkomen, wij adviseren u daarom naar een van deze bedrijven te gaan.
Let op dat u eerst bij ieder laboratorium het informatie strookje afgeeft dat u van de dokter heeft meegekregen of van ons in uw mail heeft ontvangen! Dit ivm facturatie en verwerken van de resultaten etc. Heeft u die informatie niet meegekregen? Download de informatie hier (link naar strookje invoegen)
Bovenstaande laboratoria werken met een beschermde mail (Zorgmail) waardoor ze de resultaten veilig en vlug kunnen versturen.
Gaat u naar een lab dat NIET is aangesloten bij ZORGMAIL maar gaat u naar een ander laboratorium dan dient u zelf te zorgen dat u de resultaten krijgt, die stuurt u vervolgens zelf naar onze kliniek via email: info@drnorahendriks.com
Afhankelijk van wat er precies onderzocht moet worden, zijn de resultaten na ongeveer 2 weken bij ons binnen. Echter: als u naar een laboratorium gaat waar wij niet bekent zijn, kan dit veel langer duren. Vandaar dat u in dat geval veel beter zelf de resultaten kunt op halen om ze zelf naar ons te mailen.
Een afspraak voor een telefonisch consult:
kunt u maken via mail naar info@drnorahendriks.com of per whatsapp: +31 616081885
Een fysiek vervolg consult:
Een afspraak maken voor een consult in de kliniek in Spanje kunt u maken via een mail naar info@drnorahendriks.com of per whatsapp: +31 616081885
Een afspraak voor een consult op één van de locaties in Nederland kunt u ook doen via bovengenoemde email adres en whatsapp of via de locatie zelf:
Huid en Laser Utrecht: tel nr: 030 – 7510269
Afhankelijk van wat er precies onderzocht moet worden, zijn de resultaten na ongeveer 2 weken bij ons binnen. Echter: als u naar een laboratorium gaat waar wij niet bekent zijn, kan dit veel langer duren. Vandaar dat u in dat geval veel beter zelf de resultaten kunt op halen om ze zelf naar ons te mailen.
Ik gebruik (Bio-identieke) estradiol creme:
Ik gebruik Testosteron creme:
Ik gebruik (Bio-identieke) progesteron: Utrogestan orale capsules
Ik gebruik (Bio-identieke) progesteron creme:
Mijn medicijn staat er niet bij:
Dokter Hendriks geeft iedereen een op maat gemaakt advies, het kan dus zijn dat uw medicijn hierboven niet wordt genoemd, heeft u toch vragen over het gebruik? Neemt u contact op met de kliniek via ons contact formulier en stel uw vraag.
Ieder pompje is 1 gram, indien uw flacon bv een inhoud heeft van 50 gr, haalt u daar dus 50 eenheden uit en doet u er dus 50 dagen mee. Zit er 100 gr in de flacon, dan doet u dus 100 dagen (ruim 3 maanden) met uw medicijn. Noteer de eerste dag van gebruik bij iedere nieuwe flacon (bv op de flacon zelf) en dan weet u hoe lang u hiermee kunt doen en kunt u tijdig een herhaalrecept aanvragen.
Twijfelt u over de hoeveelheid die uit het pompje komt? Neemt u dan gerust direct met de apotheek contact op, zij kunnen u verder helpen.
Apotheek De Saedeleer, Belgie
Contact persoon: Tina Liekens tel nr: +32 3480 1915 of email: tina@compounding.be
Receptura Apotheek, Frankfurt, Duitsland
Contact persoon: Kristina Gänzle tel nr +49 6992 880 460 of per: kristina.gaenzle@receptura.com
Afhankelijk van wat er precies onderzocht moet worden, zijn de resultaten na ongeveer 2 weken bij ons binnen. Echter: als u naar een laboratorium gaat waar wij niet bekent zijn, kan dit veel langer duren. Vandaar dat u in dat geval veel beter zelf de resultaten kunt op halen om ze zelf naar ons te mailen.
Dokter Hendriks zal per persoon een verschillend advies geven, dat wat bij u als patiënt het beste past. Het kan dus zijn dat ze u maandelijks een stop week adviseert, een week waarin u met de progesteron stopt.
Indien u geen eigen cyclus meer heeft, is het advies om bij voorkeur te stoppen vanaf nieuwe maan (als er geen maan is). U kunt de maanstanden eenvoudig vinden op internet.
Menstrueert u nog? Dan is het meestal het advies om te stoppen op de eerste dag van de menstruatie en dan weer te beginnen op de dag dit dr Hendriks heeft aangegeven, bv dag 10 of dag 14
Probeert u zich goed aan het advies van de dokter te houden. Indien u het na enige tijd niet prettig vindt en het wilt aanpassen, dan kunt u dat in het volgende consult met haar bespreken.
Advies: maak notities tijdens het consult en schrijf uw vragen van te voren goed op!
Bij twijfel kunt u uiteraard contact met ons opnemen via mail of whatsapp: info@drnorahendriks.com of whatsapp +31 616081885
Wij bestellen uw medicatie bij een aantal verschillende apotheken, deze zijn geselecteerd vanwege hun specialiteit op een bepaald gebied en op de kwaliteit van de medicatie. Dit zijn ´bereidings-apotheken´
Na het uitschrijven van het recept wordt dit door onze receptie naar één van de samenwerkende apotheken gestuurd, waar de crème in productie wordt genomen. Iedere crème wordt speciaal ´op maat´ en vers gemaakt voor iedere patiënt, vandaar dat dit enige tijd kan duren.
U ontvangt een bevestiging en een betaalverzoek van de apotheek, waarna het naar het door u aangegeven adres wordt verzonden. Dit gaat niet via onze praktijk, voor alle vragen omtrent deze bestellingen en leveringen kunt u contact opnemen met de apotheek.
De apotheken waar we mee samenwerken zijn:
Apotheek De Saedeleer, Belgie
Contact persoon: Tina Liekens tel nr: +32 3480 1915 of email: tina@compounding.be
Receptura Apotheek, Frankfurt, Duitsland
Contact persoon: Kristina Gänzle tel nr +49 6992 880 460 of per: kristina.gaenzle@receptura.com
Het kan zijn dat de dokter u iets voorschrijft dat u gewoon bij uw eigen apotheek kunt krijgen, in dat geval wordt het recept naar u persoonlijk gemaild via de beschermde omgeving van Zorgmail.
Dit betekent dat u een mail zult ontvangen met als afzender: Clinica La Alegria clinicalaalegria@zorgmail.nl deze mail is volledig veilig en kunt u rustig openen door op de link te klikken. U ontvangt dan binnen enkele ogenblikken opnieuw een link van zorgmail met een code, deze code gebruikt u om de eerste mail te openen.
Met het recept kunt u naar uw eigen apotheek gaan. Indien zij het niet kunnen leveren, adviseren we u het eerst bij een andere apotheek te proberen alvorens u contact met ons opneemt. Meestal is het geen probleem en is er altijd een apotheek in de buurt die het kan leveren.
Omdat het medicijn vaak voor u op maat gemaakt wordt kan het even duren voor u het ontvangt.
Komt uw medicijn uit Frankfurt, Duitsland? Houdt u er dan rekening mee dat het minimaal 4 weken kan duren.
Komt uw medicijn uit Belgie? Houdt u dan rekening met ca 2 weken levertijd.
Voor vragen neemt u zelf contact op met:
Bent u tevreden, voelt u zich goed en wilt u nog doorgaan met de dosering/medicatie die u krijgt? Dan kunt u een herhaal recept aanvragen. Hier zit wel een maximum periode aan verbonden, het kan zijn dat de dokter u eerst wil zien of spreken om te horen of er geen veranderingen zijn. Volgens internationaal protocol dient zij u minimaal 1x per jaar te spreken.
Een herhaal recept kunt u gemakkelijk aanvragen:
Wij zullen uw aanvraag in de agenda van dr Hendriks noteren, zij bekijkt uw aanvraag, schrijft een nieuw recept voor en verwerkt alle gegevens in uw dossier. Ons team zal het recept vervolgens naar de juiste apotheek sturen waarna u een bevestiging en een betaalverzoek voor verwerking van het recept ontvangt per mail. U kunt deze factuur eenvoudig betalen via een meegestuurde betaallink van Mollie of het bedrag zelf overmaken naar onze bankrekening.
Zodra u onverwacht (tussentijds) een bloeding heeft stopt u met de door dokter Hendriks voorgeschreven medicatie en neemt u contact op. Wij zullen uw situatie met dr Hendriks bespreken en indien nodig een telefonisch consult tussendoor plannen.
Maakt u zich geen zorgen, dit kan gebeuren en betekent niet dat er iets ergs aan de hand is! Het kan zijn dat de gekozen hormoonsamenstelling voor u niet helemaal de juiste is en iets aangepast moet worden.
We kunnen ons voorstellen dat u veel informatie heeft gekregen tijdens uw consult en dat u daarna nog veel meer vragen heeft. Wij kunnen helaas per mail geen antwoord geven op uw medische vragen.
Wij adviseren u om uw vragen goed te noteren en deze mee te nemen bij uw eerst volgende afspraak.
Kan uw vraag niet wachten of maakt u zich zorgen? Laat dat ons dan weten per mail of whatsapp, we zullen u zo snel mogelijk contacten en indien nodig een tussentijds telefonisch consult inplannen.
Een aantal patiënten ervaart al na een paar dagen een verschil, dat hoeft echter niet zo te zijn! Maakt u zich geen zorgen indien er niet direct verbetering optreed. Geen mens is gelijk en geen mens reageert het zelfde op de medicatie en hormonen.
Het kan zijn dat het zoeken naar de juiste medicatie en dosering bij u iets lastiger is of langer duurt.
Het moet echter niet zo zijn dat u meer klachten ervaart! Indien dat het geval is neemt u contact met ons op (zie ´urgente klachten´ en ´Spoed´)
Kan uw medische vraag of klacht niet wachten? Belt u in dat geval ALTIJD rechtstreeks met onze kliniek in Spanje en niet met de andere locaties. Tel +34 965 831 336 of stuur een whatsapp naar: +31 616081885
Vermeld u duidelijk dat het om urgente klachten gaat en laat u weten welke klachten dit zijn, wij zullen dan in overleg met de dokter kijken of u ergens tussendoor gepland kan worden zodat u niet op de wachtlijst terecht komt.
Certificeringen
BIG 890 596 966 01
AGB E.N.M. Hendriks 84028736
AGB Healthy Aging 84057860
KVK 71887792
BIG ES (Col. No) 03-0309517